المپیک ۲۰۲۴| میرزازاده چراغ اول را روشن کرد؛ ساروی‌ به فینال رسید/ دست محسن‌نژاد به مدال نرسید

12:37 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۱۱
المپیک ۲۰۲۴| میرزازاده چراغ اول را روشن کرد؛ ساروی‌ به فینال رسید/ دست محسن‌نژاد به مدال نرسید
نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی در دیدار رده‌بندی بازی‌های المپیک پاریس به مدال برنز دست یافت.

خبرگزاری میزان - یازدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی امروز (سه‌شنبه ۱۶ مرداد) آغاز شد که نمایندگان ایران در رشته‌های کشتی فرنگی و سنگ‌نوردی با حریفانشان رقابت کردند.

برنامه رقابت نمایندگان ایران در روز یازدهم به شرح زیر است:

کشتی فرنگی:

امین کاویانی‌نژاد، در وزن ۷۷ کیلوگرم (حذف شد)

محمدهادی ساروی، ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم (به فینال رسید)

مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و در شانس مجدد از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف حریف خود می‌رود. (با شکست در رده‌بندی پنجم شد)

امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و در شانس مجدد از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف حریف خود می‌رود. (به مدال برنز دست یافت)

سنگ‌نوردی:

رضا علیپور، نماینده کشورمان در این رشته از ساعت ۱۴:۳۰ رقابت خود را آغاز می‌کند. او در مرحله مقدماتی باید دو بار با «امیر مایموراتوف» از قزاقستان مسابقه بدهد تا جایگاهش در مرحله بعدی مشخص شود. (فینالیست شد)

نتایج مسابقات نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

میرزازاده به رده‌بندی رسید 

روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی از ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد که مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم به عنوان نمایندگان کشورمان در گروه شانس مجدد به مصاف حریفانشان رفته‌اند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد آدام کون از آمریکا گذشت و راهی مرحله بعد شد، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میخایین لوپز، دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا شد که با حضور حریفش در فینال راهی گروه شانس مجدد شد تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

لوپز در نیمه‌نهایی با نتیجه ۴ بر یک صباح شریعتی را شکست داد و فینالیست شد تا امشب برای کسب پنجمین مدال طلای المپیکش مبارزه کند. 

 

میرزازاده در این مرحله به راحتی و پیش از پایان تایم اول با نتیجه ۹ بر صفر لی از کره‌جنوبی را شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی امشب برای کسب مدال برنز به مصاف صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل جمهوری آذربایجان رفت و با برتری ۴ بر صفر موفق به کسب مدال برنز شد.

 

المپیک ۲۰۲۴| میرزازاده و محسن‌نژاد راهی دیدار رده‌بندی شدند/ کاویانی‌نژاد با پیروزی شروع کرد

محسن‌نژاد به مدال برنز نرسید

مهدی محسن‌نژاد، نماینده کشورمان در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر و با امتیاز عالی عبدالکریم فرگات از الجزایر را شکست داد، اما در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کنیچیرو فومیتا، نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال‌های طلا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۹)، نقره (۲۰۲۳) و برنز (۲۰۲۲) جهان از ژاپن شد. 

کشتی‌گیر ژاپنی در مرحله نیمه‌نهایی در دیداری جذاب و دیدنی با نتیجه ۴ بر ۳ از سد شارشنبیکوف از قرقیزستان گذشت و فینالیست شد. بدین ترتیب محسن‌نژاد به شانس مجدد رفت.

وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر یک دآرماس از کوبا را شکست داد تا امشب در مسابقه رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف شارشنبیکوف برود، اما با نتیجه ۳ بر یک در این دیدار مغلوب حریفش شد و از کسب مدال بازماند.

مسابقات فینال و رده‌بندی ۲ وزن اول امشب برگزار خواهد شد.

 

 

المپیک ۲۰۲۴| میرزازاده و محسن‌نژاد راهی دیدار رده‌بندی شدند/ کاویانی‌نژاد با پیروزی شروع کرد

کاویانی‌نژاد مغلوب حریف ارمنی شد

در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند، امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه یک بر یک از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب مالخاز آمویان، دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و شانس حضور در مرحله بعد را از دست داد که با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۳ بر یک مقابل حریف ژاپنی از گردونه مسابقات کنار رفت.

پیروزی کاویانی‌نژاد مقابل حریف کوبایی 

 

 

شکست کاویانی‌نژاد مقابل حریف ارمنی 

 

 

المپیک ۲۰۲۴| میرزازاده و محسن‌نژاد راهی دیدار رده‌بندی شدند/ ساروی‌ به نیمه‌نهایی رسید، کاویانی‌نژاد در انتظار

 

پیروزی مقتدرانه ساروی مقابل حریفان و حضور در فینال

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر وزن کشی کرده‌اند، محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه مقتدرانه ۱۰ بر یک و با امتیاز عالی جوزف راو از آمریکا را شکست داد. وی در دور هم به راحتی و با نتیجه ۸ بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. ساروی‌ در این مرحله نیز به راحتی و با نتیجه ۶ بر صفر محمد جابر از مصر را شکست داد و فینالیست شد.

ساروی فردا شب برای کسب مدال طلا به مصاف آرتور الکسانیان، قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان خواهد رفت.

 

 

علیپور به فینال مسابقات سنگ‌نوردی راه‌ یافت

در ادامه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در اولین روز از مسابقات سنگ‌نوردی و در رشته سرعت، رضا علی‌پور سریع‌ترین مرد عمودی کشورمان به مصاف مایموراتوف از قزاقستان رفت و زمان ۵ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه را به خود اختصاص داد.

در دومین رقابت رضا علیپور با زمان ۵ ثانیه و ۶ صدم ثانیه سریع‌تر از حریف قزاقستانی صعود کرد و در مجموع در رده ششم ایستاد.

وی در مرحله حذفی به رقابت با حریف نیوزلندی رفت و زمان ۵ ثانیه و ۲۶ صدم ثانیه را به خود اختصاص داد و حریفش با ۶ صدم ثانیه رکورد بهتری را ثبت کرد، اما علیپور با وجود شکست مقابل نیوزلند به دلیل رکورد بهتر در میان بازنده‌ها به عنوان نفر هشتم به فینال صعود کرد.

وی در مرحله فینال با حریف قزاقستانی مسابقه می‌دهد.

آمریکا، اندونزی و قزاقستان اول تا سوم شدند.

در مرحله حذفی واتسون سنگ نورد آمریکایی با ۴ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه رکورد المپیک را شکست.

رقابت مرحله نهایی پنجشنبه برگزار می‌شود.

ادامه دارد....



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *